Ako kontroling nije kontrola, što je u stvari kontroling?
Europa i svijet blagodati kontrolinga koriste desetljećima, a zemlje s tradicijom kontrolinga krizu su daleko lakše preboljele.
Kontroling je prije svega prijatelj menadžmenta i uprave. Ne bavi se prošlošću, nego je usmjeren na budućnost. Ranim upozorenjima da stvari kreću u krivom smjeru pomaže pri donošenju odluka jer vlasnicima i menadžerima daje jasne i točne potrebne podatke i pokazatelje na vrijeme kako bi oni mogli donijeti pravu odluku. Kontrolerska znanja neprocjenjiva su pomoć menadžmentu. To je iznimno važno i u početku kad poduzeće postavlja temelje za održiv rast i razvoj.
Kontroling je i sredstvo za poboljšanje poslovanja, optimiziranje poslovnih procesa, kapaciteta i resursa te racionalizaciju troškova. Kontrola je samo jedan od instrumenata kontrolinga pomoću koje pratimo odstupanja od zadanih parametara. Kontroling nije jednoznačan, nije šablona koja se primjenjuje. Svako poduzeće, ma koliko ono malo bilo, zahtjeva individualan pristup.
Kontroling u današnje vrijeme, upravljanje promatra kroz tri nerazdvojive stavke: jasnu strategiju, plan dugoročne održivosti poduzeća i procjenu rizika s kojima se poduzeće i poslovanje susreću.
U nerazdruživom savezu održivosti poslovanja, tri su stvari koje moraju zajednički funkcionirati: rast, razvoj i dobit.
Ako bilo koji od njih u dužem periodu stagnira, poduzeće gubi snagu i zamah.
Samo se kratkoročno možemo i smijemo odreći dobiti u cilju rasta, rasta u cilju razvoja ili razvoja u cilju maksimiziranja dobiti jer dugoročno stvari mogu funkcionirati samo ako su u ravnoteži.
Upravo taj balans, to postizanje ravnoteže omogućuje kontroling. Vlasnici i menadžeri trebaju strukturirane i upotrebljive podatke od kontrolinga jer nemaju vremena sami do njih dolaziti, a nisu za to ni educirani. Kontroleri svakako jesu.