Edukacija zaposlenika – pomodarstvo ili nužnost ?
U današnjem svijetu napretka tehnologije i obilja novih znanja, put prema poslovnim prilikama i napretku kako za pojedince tako i za organizacije uvelike se promijenio. Cjeloživotno učenje i stalne edukacije postaju nužnost i odgovor na brze tehnološke promjene.
Činjenica
Rok trajanja vještina postaje sve kraći. Tržište rada je vrlo izoštreno i dovodi do traženja mnoštva novih znanja, tako da je već sada evidentan nedostatak onih specifičnih. Tvrtke se bore kako bi ostale ispred krivulje nedostatka adekvatnih pojedinaca, pokušavajući zadržati svoje najbolje talente i boreći se za popunjavanje ključnih pozicija. S druge strane pojedinci su svjesni da samo permanentnim učenjem ostaju relevantni u doba automatizacije.
Koja su najvažnija područja fokusiranja?
Ispitivanja diljem svijeta pružaju uvid u to kako vlasnici, menadžeri i rukovoditelji razmišljaju o budućnosti razvoja talenata u svojoj organizaciji. Oni svjesni koji razmišljaju pravilno, stvaraju prilike za učenje da bi omogućili rast zaposlenika i poboljšali njihova postignuća i kompetencije. Takvi imaju sposobnost voditi svoje organizacije prema uspjehu na budućem tržištu rada i privlačenju talenata. Važnost se ne pridaje samo tvrdim (Hard skils) nego sve više i mekim (Soft skils) vještinama. Uravnotežuju se današnji izazovi s mogućnostima i potrebama sutrašnjice. Danas je više nego ikada potrebno, ne samo predviđati buduća događanja i potrebe, nego kreirati odgovore i djelovanja u odnosu na njih.
Različita istraživanja i u svijetu, i kod nas pokazuju da su razvoj talenata i vještina, postali prioriteti za potrebe razvoja zaposlenika danas. Vlasnici i voditelji ljudskih potencijala posebno povećavaju fokus na identifikaciji trendova u svojoj djelatnosti kako bi se spriječili unutarnji nedostaci vještina. Prvi izazov je upoznavanje vlastitih zaposlenika kako bi ih se u skladu s potrebama poduzeća pravilno usmjerilo i osposobilo za učenje.
Oni koji to ne provode ili ne smatraju bitnim, kao prvi razlog ne učenju izvan, niti na radnom mjestu navode taj što nemaju vremena. Vlasnici i menadžeri koji razmišljaju o ovom problemu, fokusiraju se na iznalaženje načina da zaposlenicima osmisle vrijeme i način za učenje. To je veliki izazov. Uključivanje vlastitih menadžera tijekom toka radnih operacija i dodatni angažman vanjskih edukatora s praktičnim znanjima, optimalan su način za povećanje angažmana zaposlenika u učenju i stjecanju dodatnih vještina i kompetencija.
Što to znači za Vas ?
Prije svega istražite u vašem poduzeću, u kojoj mjeri se možete angažirati u stvaranju kulture učenja, prilagođene tempu promjena rada i pronađite partnere koji će vam pomoći u tome. Stopa promjene vještina ubrzava se i dolazi do novih potreba u svim industrijama i djelatnostima. Pro aktivno i inovativno upravljanje vještinama i talentima zaposlenika hitno je pitanje, stoga ne oklijevajte.