Učinkovito i racionalno poslovanje – nužnost opstanka i uspjeha
Mnoga poduzeća današnjice uz sve konkurentnije tržišno okruženje i trenutni položaj nalaze se situaciji kada ne mogu ni vlastitim prodajnim vještinama, ni marketinškim ili bilo kojim drugim alatima, napraviti značajne pomake u poslovanju. Sve više poduzeća postaje svjesno kako se dodatni, a vrlo često zanemaren i nevidljiv potencijal povećanja trenutnog profita skriva upravo unutar vlastite organizacije.
Zbog toga se okreću sebi, preispitivanju vlastitih poslovnih aktivnosti po svim segmentima rada i djelovanja, otkrivajući da rješenje leži zapravo u poboljšanju efikasnosti vlastitih poslovnih procesa, odnosno u racionalnom i učinkovitom poslovanju. Poboljšavajući efikasnost samih poslovnih procesa i upravljanja njima, pokazuje se kao evidentna činjenica da se ta efikasnost odražava i na utjecaje na marketinšku strategiju i moć cjelokupnog poduzeća. Razlog takvog međudjelovanja jednostavno je objasniti. Kroz racionalizaciju poslovanja dešavaju se pozitivni pomaci u kvaliteti proizvoda i/ili usluga koje poduzeće nudi, a svjesnost te činjenice cijeloj organizaciji pa tako i njenom marketinškom dijelu daje neku novu viziju i poticaj za djelovanje usmjereno ka još boljim rezultatima.
Najvažnija i najveća promjena za poduzeće koje želi postati racionalno u svom poslovanju je promjena sa funkcionalnog i odjelnog razmišljanja na poduzetno razmišljanje odnosno razmišljanje na nivou cijelog poduzeća za zajedničko opće dobro. Činjenica je da, što je više ljudi sposobnih za funkcionalno razmišljanje, imati ćemo jaču ekonomiju, odnosno u ovom slučaju jače i stabilnije poduzeće.
Situacija racionalizacije poslovanja podrazumijeva funkcionalno razmišljanje, ali se ne ograničava isključivo na njega. Racionalizacija poslovanja traži nešto novo, poboljšanja, razmišljanje i djelovanje van standardnih okvira. Metaforički bismo to mogli definirati kao „razmišljanje izvan kutije“ (out of box), odnosno pronalaženje drugačijih rješenja mijenjanjem pristupa. Takav način razmišljanja potiče različite inovacije kako u proizvodima tako i u procesima, načinu rada, pristupu tržištu i kupcima. To može kreirati dodanu vrijednost koju će kupci cijeniti i bit će spremni za nju platiti.
Učinkovito i racionalno poslovanje dakle ne znači nužno rezanje troškova i ukidanje nekih aktivnosti, već naprotiv motivaciju ljudi da daju svoj doprinos malim poboljšanjima, svatko u svom segmentu jer upravo na taj način kreiramo dodanu vrijednost koja značajno može utjecati na profitabilnost.
Kako započeti s takvim načinom rada i razmišljanja ? Ne, nije potpuno jednostavno, ali nije ni treško ni neizvedivo. Ako ne možete sami i ne znate kako započeti, angažirajte pomoć. Netko tko nije vezan uz poduzeće lakše uočava uska grla i lakše mu je vidjeti cijelu sliku. Prije svega, bitno je da ste prije svega sami sebi osvijestili što vas muči i što nije dovoljno dobro, neovisno da li se radi o brojci koja se tiče financijskog rezultata ili samom načinu odrade pojedinih poslovnih aktivnosti. Činjenica je da često pozitivan pomak u načinu obavljanja određene djelatnosti, donosi pozitivne pomake na financijskom planu. Krenuti što prije ovim putem, danas nije izbor nego je postala nužnost.